SE - Zweeds SEK
Din kundvagn ×
Du har inga varor i din varukorg.
×
Nemo
Nemo

Nemo

Idén till NEMO uppstod en turbulent natt 2002 vid foten av Mount Washington, där grundaren Cam Brensinger tillbringade fem sömnlösa timmar i en dåligt utformad bivy. Den kvällen insåg han hur många möjligheter det fanns för genomtänkt design som en del av ekvationen för att njuta av äventyr. När han steg av berget nästa dag bestämde han sig för att anta den utmaningen. Cam grundade NEMO Equipment under våren av sitt sista år på Rhode Island School of Design och öppnade NEMOS första kontor i Nashua, New Hampshire tre dagar efter examen. Namnet NEMO är inspirerat av Jules Vernes kapten Nemo och refererar till "New England Mountain Outfitters".
Denna text översätts automatiskt
Het idee voor NEMO ontstond op een turbulente nacht in 2002 aan de voet van Mount Washington, waar oprichter Cam Brensinger vijf slapeloze uren doorbracht in een slecht ontworpen bivy. Die nacht realiseerde hij zich hoeveel mogelijkheden er waren voor doordacht ontwerp als onderdeel van de vergelijking om van avontuur te genieten. Toen hij de volgende dag van de berg afkwam, besloot hij die uitdaging aan te gaan. Cam richtte NEMO Equipment op in de lente van zijn laatste jaar aan de Rhode Island School of Design en opende het eerste kantoor van NEMO in Nashua, New Hampshire drie dagen na zijn afstuderen. De naam NEMO is geïnspireerd op Jules Verne's Captain Nemo en verwijst toevallig naar “New England Mountain Outfitters”.
Denna text översätts automatiskt

Nemo collection

Campingtält Tältunderlag & footprints Tälttillbehör Sovande Campingkök Ryggsäckar Resväskor
Campingtält
Tältunderlag & footprints
Tälttillbehör
Sovande
Campingkök
Ryggsäckar
Resväskor

Nemo Inspiration

Lifestyle & Design
Lightweight Backpacking Tent

Vi strävar efter att göra produkter som använder mindre råvaror, producerar mindre avfall och håller längre. Vi prioriterar kvalitet, reparerbarhet och återvinningsbarhet för att förhindra att våra föremål hamnar på soptippen.


Vi utnyttjar vårt varumärke och vår säljkraft för att minska påverkan i vår globala värdekedja.
 

Vi mäter våra utsläpp årligen för att spåra våra framsteg mot vårt mål att halvera vår utsläppsintensitet till 2030. Efter två år har vi uppnått en minskning på 22%; läs mer i vår årliga hållbarhetsrapport.
 

Vi använder vår varumärkesplattform för att påverka samhället och politiken i syfte att vända klimatförändringarna. Vi främjar social rättvisa, mångfald och inkludering.
 

Vi tar ett moraliskt och förvaltningsansvar för att ta itu med klimatförändringar och sociala konsekvenser med företagets finansiering, strategi och tillsyn.

Denna text översätts automatiskt

We streven ernaar producten te maken die minder grondstoffen gebruiken, minder afval produceren en langer meegaan. We geven voorrang aan kwaliteit, repareerbaarheid en recyclebaarheid om te voorkomen dat onze spullen op de vuilnisbelt belanden.


We maken gebruik van ons merk en onze verkoopkracht om de impact in onze wereldwijde waardeketen te verminderen.
 

We meten onze uitstoot jaarlijks om onze vooruitgang te volgen ten opzichte van ons doel om onze uitstootintensiteit tegen 2030 te halveren. Na twee jaar hebben we een vermindering van 22% gerealiseerd; lees meer in ons jaarlijkse duurzaamheidsverslag.
 

We gebruiken ons merkplatform om de maatschappij en de politiek te beïnvloeden met als doel de klimaatverandering te keren. We bevorderen sociale rechtvaardigheid, diversiteit en inclusiviteit.
 

We nemen een morele en fiduciaire verantwoordelijkheid om klimaatverandering en sociale gevolgen aan te pakken met de financiering, strategie en toezicht van het bedrijf.

Denna text översätts automatiskt
Ny kollektion
Nemo