Byggd för att ladda och driven för att utforska, sätter Atomic Maverick 105 CTI den nya standarden för all-mountain, all-conditions, freeride skidor. Konstruerad precis som Maverick 115 CTI med en något mer mångsidig midjebredd, är denna Maverick 105 CTI konstruerad med samma Power Woodcore, en dynamisk ask- och poppelträkärna som förbättrar stabiliteten och minskar vibrationer vid hastighet. CTI Powered, kärnan använder en blandning av kol och titan för att skapa den perfekta balansen mellan smidighet och robusthet för energisk, laddad skidåkning. All Mountain Rocker erbjuder större mångsidighet och den robusta HRZN 3D-spetsen ger mer yta för bättre flyt i djupare snöförhållanden. Genom att använda mindre metall, glasfiber och harts, samt ett toppskikt med mer återvunnet innehåll, minskar den mindre påverkan designen miljöavfall och minskar materialbaserade CO2-ekvivalenter med 24% (jämfört med Maverick 100 TI, 2022). Designad i Nordamerika och byggd i Österrike, prisar skidåkare som Daron Rahlves Maverick 105 CTI för sin hårda laddning, offpist, in-resort, all-over mångsidighet.
Denna text översätts automatiskt
Built to charge and driven to explore, the Atomic Maverick 105 CTI sets the new standard for all-mountain, all-conditions, freeride skis. Engineered just like the Maverick 115 CTI with a slightly more versatile waist width, this Maverick 105 CTI is constructed with the same Power Woodcore, a dynamic ash and poplar wood core that improves stability and reduces vibration at speed.
CTI Powered, the core utilizes a mix of carbon and titanal to create the ideal balance of agility and sturdiness for energetic, highly charged skiing. All Mountain Rocker offers greater versatility and the sturdy HRZN 3D tip adds more surface for better float in deeper snow conditions. By using less metal, fiberglass and resin, as well as a topsheet with more recycled content, the lower-impact design reduces environmental waste and cuts material-based CO2 equivalent emissions by 24% (compared with the Maverick 100 TI, 2022). Designed in North America and built in Austria, skiers like Daron Rahlves praise the Maverick 105 CTI for its hard-charging, off-piste, in-resort, all-over versatility.
Denna text översätts automatiskt