När jag startade 686 1992 var planen enkel: Att göra de bästa produkterna som gör att du kan få de bästa vinterupplevelserna på och utanför berget. De första ideal jag skrev ner var "erbjuda mer än de förväntar sig" och "i genomsnitt är inte acceptabelt." - Michael Akira West, grundare/VD/Creative Director
Vi har nu pågått i 29 år och även om mycket har förändrats har mycket förblivit detsamma. Som ett oberoende varumärke fortsätter vi att överträffa förväntningarna genom att ständigt skapa innovativa produkter, uppmuntra en mångsidig och inkluderande atmosfär, kontinuerligt förbättra vårt förhållningssätt till hållbarhet och ge tillbaka till våra samhällen, både lokalt och globalt.
Toen ik 686 in 1992 begon, was het plan eenvoudig: De beste producten maken die u in staat stellen de beste ervaringen in de winter op en naast de berg te beleven. De eerste idealen die ik opschreef waren "meer bieden dan ze verwachten" en "gemiddeld is niet acceptabel." - Michael Akira West, Oprichter/CEO/Creatief Directeur
We gaan nu 29 jaar verder en hoewel er veel is veranderd, is er ook veel hetzelfde gebleven. Als onafhankelijk merk blijven we boven verwachting streven door voortdurend innovatieve producten te creëren, een diverse en inclusieve sfeer aan te moedigen, onze houding ten aanzien van duurzaamheid voortdurend te verbeteren en terug te geven aan onze gemeenschappen, zowel lokaal als wereldwijd.